PEMINAT DILAZ FAMILY

Pages - Menu

30/04/16

Huawei G8

Alhamdulillah dapat lagi 3 CPUV dari Huawei. Syukur kepada Allah. Huawei G8 ...best handphone ni. Kalau Dilla dapat bertuahnya badan. Kita mimpi dulu, mana tahu mimpi jadi kenyataan kan.

Huawei

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com

Terima kasih Nuffnang dan Huawei. Terima kasih kepada semua pembaca blog Dilaz Family. Tanpa korang sunyilah blog ni.

Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

BE ke 12, 13 dan 14 April
BE ke 18 ,19 dan 20 tahun 2016

28/04/16

Pasar Percuma Melaka

Pasar Percuma Melaka

Pasar percuma melaka

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com 

Pasar Percuma Melaka ni diadakan sempena sambutan ulangtahun ke-13 Bandaraya Melaka Bersejarah pada 1 Mei 2016. Untuk maklumat lanjut boleh lihat di gambar. 

 Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

Selamat datang ke Melaka

25/04/16

Mutiara kata #4

Apabila kita redha pada sesuatu yang mengecewakan hati kita,
Maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka

Mutiara kata

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com 
 Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

Terima kasih Nuffnang

Lama tak bersiaran, CPUV pun cam merajuk nak keluar kat sini. Alhamdulillah ada juga rezeki di bulan April ni. Dapat 11 CPUV yang sedang berlegar-legar di sini. Semoga ia beri hasil yang baik.

Cpuv april

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com

Terima kasih Nuffnang dan pengiklan yang terlibat.

Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

BE ke 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16, dan 17 untuk Tahun 2016

20/04/16

TETAMU TAK DIUNDANG....


Seorang wanita sedang keluar dari rumahnya apabila dia terlihat tiga orang lelaki tua berjanggut panjang yang berwarna putih sedang duduk dihalaman rumahnya. Dia tidak kenal akan mereka.

Tetamu

Wanita itu bertanya, " Saya tidak fikir saya mengenali awak semua, tetapi saya pasti awak semua mesti sedang lapar. Silalah masuk kerumah saya dan makan sesuatu."
"Adakah suami awak ada dirumah?", mereka bertanya.
"Tidak", wanita itu berkata. "Suami saya telah keluar."
"Jadi, kami tidak akan masuk", mereka menjawap.


Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com 


Sewaktu suaminya pulang ke rumah pada petang itu, wanita itu pun memberitahunya kejadian tersebut. "Pergi beritahu mereka bahawa saya telah balik dan menjemput mereka masuk kedalam sekarang!"
Wanita itu keluar dan menjemput ketiga-tiga lelaki tua itu masuk ke dalam.
"Kami tidak akan masuk ke dalam rumah bersama-sama," mereka menjawap.
"Mengapa begitu?" wanita itu ingin tahu.
Salah seorang dari lelaki tua itu pun menerangkan :
"Namanya ialah Kekayaan," Dia berkata sambil menunjuk ke arah salah seorang kawannya, dan beralih menunjuk kearah kawan yang seorang lagi, " Dia adalah Kejayaan, dan saya adalah Kasih Sayang."
Dia menyambung lagi, "Sekarang masuklah semula kedalam rumah dan berbincanglah dengan suami awak, siapakah di antara kami bertiga yang kamu ingin jemput kedalam rumah."
Wanita itu pun masuk semula kedalam dan memberitahu suaminya perkara tersebut. Suaminya berasa sungguh gembira.
"Bagusnya!!" dia berkata. "Kalau macam tu jemputlah Kekayaan masuk. Biar dia masuk dan mengisi rumah kita ini dengan Kekayaan!"
Isterinya tidak bersetuju. "Abang, kenapa pula kita tidak menjemput Kejayaan?"


 Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

Kebetulan, menantu perempuan mereka juga sedang mendengar perbualan itu dari satu sudut rumah yang lain. Dia lalu menyampuk dan memberikan pandangannya :
"Bukankah lebih baik sekiranya kita menjemput Kasih Sayang? Rumah kita ini pasti akan diselubungi dengan Kasih Sayang!"
"Biarlah kita mengikut nasihat menantu kita itu," kata suami itu kepada isterinya.
"Keluar dan jemputlah Kasih Sayang sebagai tetamu kita."
Wanita itu pun keluar dan bertanya kepada tiga lelaki tua, "Yang mana satu diantara kamu adalah Kasih Sayang? Silalah masuk dan jadi tetamu kami."
Kasih Sayang bangun dan mula berjalan ke arah rumah. Kedua-dua lelaki yang lain juga bangun dan mengikutinya. Terperanjat, wanita itu pun bertanya kepada Kekayaan dan Kejayaan :
"Saya cuma menjemput Kasih Sayang, mengapa kamu juga ikut sekali?"
Mereka semua menjawab: "Jika awak menjemput samada Kekayaan atau Kejayaan, yang lain akan tunggu diluar, tetapi oleh kerana awak telah menjemput Kasih Sayang, kemana-mana sahaja dia pergi, kami akan pergi bersamanya.
...Dimana ada Kasih Sayang, disitu juga ada Kekayaan dan `Kejayaan!"...

Dicatat oleh IBNU MUSLIM

Copy paste Dr group whatsapp

2/04/16

Mutiara Kata #3

Di balik kesulitan itu ada kemudahan....
Esok akan merekah bunga yang harum
Mengusir kesedihan menjadi penghibur hati...


Mutiara kata

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com

Percayalah kepada rezeki Allah

Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

Hello April

Selamat datang April

April

Jom shopping baju muslimah dan jubah SweetMuslimah.com 

Kena lebih rajin ni ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

 Hadiah menarik untuk tersayang 468 x 60

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails